Thursday, July 23, 2015

اعلام وضعیت سالن های مرغداری با پیامک

simorgh
اختراع جدید ایرانی با عنوان "اعلام خطر وضعیت نامناسب محیطی سالن های مرغداری بصورت پیامک" توسط نسرین صالحی عضو هیات علمی گروه فیزیک  دانشگاه آزاد اسلامی و عقیل کشیر یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه به ثبت رسید و این اختراع از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تایید شد.
به گفته نسرین صالحی، این اختراع حاصل 2 سال تحقیق و پژوهش بوده و برای ساخت نمونه آزمایشگاهی آن 13 میلیون تومان هزینه شده است. از مزایای این سیستم بی‌سیم بودن تمام اجزا و عناصر تشکیل دهنده محصول و برد تا یک کیلومتر در محیط نویزی، کار در 24 ساعت 7 روز هفته با سیستم هوشمند مانیتورینگ در اتاق کنترل، استفاده از اطلاعات دریافتی از سمت سیستم کنترلر سالن‌ها به طور هوشمند و پردازش اطلاعات دریافتی است و در صورتی که پارامترهای محیطی سالن در مرز هشدار باشد، اقدام به تهیه متن پیامک توسط سیستم و پیامک به مسئول مربوطه می کند.
صالحی در مورد پیشینه این اختراع در داخل و خارج از کشور اظهار کرد: از وقتی که شکل پرورش صنعتی طیور مطرح شده، تولیدکنندگان و متخصصان به روش های مختلف در تلاش برای صنعتی کردن پرورش طیور هستند و در کشورهای اروپایی کارهایی در راستای مکانیزاسیون سالن‌ها انجام گرفته است.
در سیستم کامل اتوماسیون، سنسورهای تعبیه شده در سالن، متغیرهایی چون دما، رطوبت و تهویه و میزان گازهای مضر سالن‌های مرغداری را اندازه می‌گیرند و برای دستگاه کنترلی می‌فرستند و دستگاه پس از پردازش اطلاعات و بکارگیری الگوریتم‌های کنترلی مناسب، فرمان‌های کنترلی را روی تجهیزات کنترل شونده از جمله هیترها، فن‌های تهویه، کولر، اینلت، رطوبت‌ساز و ... اعمال می کند.
وی تفاوت و امتیازات این اختراع را نسبت به موارد مشابه قبلی در عناصر تشکیل دهنده محصول ذکر کرد و گفت: این محصول کاملا با توجه به نیاز و دید عملیاتی مزارع پرورش مرغ تهیه شده و با نظر کاربردی سرپرستان سالن‌های مرغداری بهینه و تکمیل شده است
در سامانه های پیامکی مثل سیمرغ اس ام اس وب سرویس به مشتریان ارائه میشود که برنامه نویسان میتوانند در نرم افزارهایی که ایجاد میکنند از این سرویس استفاده کنند.اطلاعات جامع وکامل در مورد وب سرویس سامانه پیامکی در مقالات دیگری عنوان میگردد.

سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ  دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان،شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.
"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"
017-32229441

عناوین مرتبط:

No comments:

Post a Comment